Skip to content

Tilgængelighed

september 16, 2013

I fredags og i dag har vi haft teater på programmet. Jeg synes det er fedt, at vi har mulighed for at invitere til kultur til billige penge (hhv 30 kr og gratis for en billet), men det kan også nogle gange være en ulempe. For over en uge siden kunne vi melde udsolgt på begge forestillinger, hvilket er fantastisk for os, men knap så sjovt for dem, der ikke var så hurtige. Jeg ville ønske, at vi kunne sætte flere billetter til salg, men der skal også være plads til alle, og alle skal have mulighed for at se, så derfor er der kun et begrænset antal billetter til rådighed.

Derfor gør det ekstra ondt – efter at have haft flere forældre i røret for at høre om eventuelle ekstra pladser, som jeg ikke kan garantere, at der til begge forestillinger var ca 15 billetter ud af 60, der ikke blev indløst. Til begge forestillinger var der et par forældre, der havde taget chancen, men der er ingen garanti for, at man må gå hjem med uforurettet sag, og det er aldrig sjovt når man har lovet et barn noget. 

Og så står jeg der og tænker, om der er noget jeg kan gøre for at optimere deltagerantallet. Skal jeg satse på at der altid er ca. 20% der ikke kommer og så sætte billettallet herfter og spille højt spil eller er det bare sådan det er? Der er jo også nogle gange, at alle med billet kommer, og så er der jo ikke plads til ekstra 15 gæster. Det er så svært og et surt dilemma at stå i. Jeg er jo sikker på, at dem der har bestilt billet oprigtigt gerne ville komme, men der kan jo komme alt muligt i vejen for at man ikke lige kommer ud af døren og det er helt forståeligt. Jeg synes bare det er synd at kigge på halvtomme bænke, der kunne have været fyldt helt op. Men der er nok ikke så meget at gøre ved det. Desværre. I det mindste håber jeg, at dem der er kommet, har fået en god oplevelse.

From → Uncategorized

Skriv en kommentar

Hvad synes du? Skriv en kommentar - det gør mig så glad!

